Τοποθετησεις στις δημοσιες διαβουλευσεις του Υπουργείου Παιδειας

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση

Ξεκινωντας θαθελα να υπενθυμισω καποιο αποσπασμα (που με βρισκει συμφωνο) απο την αρχη της ανοικτης συζητησης-διαβουλευσης.
Ειναι από τον oikonomoy -Μαρτίου 17 που λεει:……….Η δημόσια διαβούλευση πρέπει να γίνεται σε θέματα που χρήζουν ρύθμισης και όχι να δίνεται προς συζήτηση ενα γενικόλογο πλαίσιο, αποτυπωμένο βάσει του τι ισχύει στην ευρωπαική ενωση. Το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν εχει τόσο προχωρημένες αντιλήψεις, αυτό δεν προσπαθούμε να κάνουμε; να γίνει πιο αποδοτικό, πιο σύγχρονο, τα πτυχία να εχουν αξία βάσει ικανοτήτων και όχι βάσει στο ποιό κοστίζει πιο πολλά στον Ελληνα φορολογούμενο. Η αξια μιας σχολής δεν πιστοποιείται απο το κόστος, δεν ειναι αμάξι……………..
Επίσης θα ηθελα επαναλαβω τις διευκρινησεις της εθνικης επιτροπης οσο αφορά την περιγραφή των 8 επιπεδων (Επιπεδο-περιγραφή προσοντων) και των περιγραφικών δεικτων που οριζουν τα επιπεδα(γνώσεις-δεξιοτητες-ικανοτητες)του Ελληνικου Πλαισιου.…………………………………..
δ. Παράμετροι εργασίας κατάρτισης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων:
Προτου προχωρισει κανείς σε συγκεκριμενες προτάσεις ή και αποφάσεις, είναι σκόπιμο να λάβει υπόψη του και ορισμένες διευκρινίσεις, που εχουν γίνει κατά τη δημόσια διαβουλευση και σε άλλες χωρες-μελη.
- Αναφερθηκαμε ηδη στην ανάγκη κάλυψης και των τίτλων που κατά το παρελθόν παρείχε το ελληνικό συστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης.
- Επισημαίνεται ότι στο ίδιο επίπεδο τοποθετούνται ισότιμα, αλλά όχι ομοειδή προσόντα.
- Χαρακτηριστικά στοιχεία τα οποία εχουν ηδη περιγραφεί σε κάποιο κατώτερο επίπεδο, δεν περιγράφονται εκ νέου σε ανώτερα επίπεδα, εκτός κι αν αυτά έχουν βελτιωθεί ή ενισχυθεί.
- Αναφορικά με τις ικανότητες που σχετίζονται με την ειδικότητα, δεν σημαίνει ότι πάντοτε το εκάστοτε ανωτερο επίπεδο περιλαμβάνει όλες τις γνώσεις και δεξιότητες του κατώτερου.
- Η κατάταξη των προσόντων σε διάφορα επίπεδα δεν υποκαθιστά τα δικαιώματα πρόσβασης στους διάφορους τύπους και κύκλους εκπαίδευσης. Και τούτο διότι μπορεί κανείς να αποκτήσει ενα επίπεδο προσόντων διανύοντας διαφορετικές «διαδρομές» εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης.
- Επισημαίνεται ότι η απόκτηση κάποιου επιπέδου δεν σημαίνει ότι έχει αυτόματα ή αυτοδίκαια δικαίωμα πρόσβασης στο επόμενο. Αυτό είναι κάτι που θα ρυθμίζεται με ξεχωριστες διατάξεις.

Τελος αναφερω και καποιους αναγκαιους ορισμους απο το παρατρημα 1
………………………συμφωνα με τους Νόμους 2640/98 και 3475/2006. που αναφερονται στην Τεχνικη Επαγγελματικη Εκπαίδευση, οι απόφοιτοι της υποχρεωτικης εκπαίδευσης, οι οποίοι δε συνεχίζουν γενικες ςπουδες στο Ενιαίο Λυκειο αλλά ουτε επιθυμουν να εισελθουν στην αγορά εργασίας ως ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό, μπορουν να αποκτησουν επαγγελματικά προσόντα επιλεζοντας μία από τις ακόλουθες κατευθύνσεις επαγγελματικης εκπαίδευσης και κατάρτισης:
1. Σχολικη επαγγελματικη εκπαίδευση και κατάρτιση στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ (αντικατεστησαν σταδιακά τα ΤΕΕ),
2. Εναλλασσόμενη επαγγελματικη εκπαίδευση και κατάρτιση στις ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ,
3. Μονοετη (μεταγυμνασιακη) αρχικη επαγγελματικη (εκπαίδευση και) κατάρτιση σε ειδικότητες ενταγμενες στα ΙΕΚ (ΟΕΕΚ).
Ο σχεδιασμός των δράσεων Αρχικης Επαγγελματικης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης υπάγεται επίσης στις θεςσμικες αρμοδιότητες του υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μεσω του Οργανισμου Επαγγελματικης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ). Ο ΟΕΕΚ, αυτόνομος οργανισμός υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας με εκτελεστικη και οικονομικη αρμοδιότητα, παρεχει Μεταδευτεροβάθμια ΑΡΧΙΚΗ ΤΥΠΙΚΗ ΜΗ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ εκπαίδευση και κατάρτιση.

Αγαπητοι Κυριοι του υπουργειου στη πρωτη αυτη παρεμβαση μου,
τελικα πιστευετε στην τεχνικη εκπαιδευση η οχι?
Αν ναι, ο ορισμος: Μεταδευτεροβάθμια ΑΡΧΙΚΗ ΤΥΠΙΚΗ ΜΗ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ εκπαίδευση και κατάρτιση , πως σας φαινεται?
Στους ορισμους για τις παραμετρους δεν βλεπετε οτι υπαρχουν ασαφεις
προεκτασεις
πχ.: 1)….»δεν σημαίνει ότι ΠΑΝΤΟΤΕ το εκάστοτε ανωτερο επίπεδο περιλαμβάνει όλες τις γνώσεις και δεξιότητες του κατώτερου.»
2)….. «μπορεί κανείς να αποκτήσει ενα επίπεδο προσόντων διανύοντας ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ «διαδρομές» εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης.»
Κυριοι η λογικη των επιπεδων, η λογικη υποθαθμισης της τεχνικης εκπαιδευσης η λογικη υιοθετησης του αγγλοσαξωνικου μοντελου μαλλον
δεν ειναι η καταλληλοτερη.
Υπενθυμιζω επισης αφου συμφωνησω και με το παραδειγμα καποιου κυριου για τα ΚΑΤΕΕ (με τα 4 εξαμηνα που καταφεραν πολλα εως σημερα…)
Καποτε στην Ελλαδα ειχαμε κατωτερα σχολη (τωρα καταργηθηκε η μετεξελιχθηκε)
μετα μπορουσαμε να παμε χωρις εξετασεις σε Μεση σχολη (2 η 3 χρονια σπουδων)
και στην συνεχεια χωρις εξετασεις η με ειδικα μαθηματα στην Ανωτερα Σχολη (2 η 3 χρονια σπουδων) και τελος υπο προυποθεσεις και στην Ανωτατη.
Τωρα τι ακριβως θα γινει με τα επιπεδα σας και με τις διαβαθμισμενες η μη σπουδες σας?
Ενταξει να ασχοληθουμε με τα πανεπιστημια και με τα ΑΕΙ, ΤΕΙ κλπ
σιγουρα ενδιαφερει πολλους.
Μηπως ομως και στην τεχνικη εκπαιδευση ενδιαφερει παρα παρα πολυ περισσοτερους?
Μ. Κασιματης
Αποφοιτος εξαταξιου γυμνασιου, Τελειοφοιτος τριετους σχολης Γραφικων Τεχνων, Αποφοιτος 2ετους ΚΕΚ-σχολης εκτυπωσης Οφσετ, Αποφοιτος μονοετους KEK-σχολης ηλεκtρονικης σχεδιασης DTP.
Εξεταστης πιστοποιησης ΙΕΚ Φωτογραφιας 2006-2008
και 2,5 χρονια σε αναμονη στο εισαγωγικο μητρωο εκπαιδευτων ενηλικων ΕΚΕΠΙΣ


Κείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση
 ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
. από  Μανολης Κασιματης
- http://eteriafotografizontas.blogspot.com  — Φεβρουαρίου 17, 2010 @ 9:49 μμ 
Περι πιστοποιημενης εν μεσω διπλωματων και δια βιου ζωης μας…………..
Πριν αρκετο καιρο εγραφα αρθρο σε επαγγελματικο φωτογραφικο φορουμ με τιτλο την πιστοποιημενη την ζωη μας ολη εχοντας αφορμη (μετα το καταπληκτικης εμπνευσης συστημα εκπαιδευσης EQUAL αυτο με τα πολλα εκατομπαλα ευρω το θυμαστε την ξακουστη και αναμενομενη μετα βαϊων και κλαδων απο καποια στελεχη του φωτογραφικου χωρου Πιστοποιηση του ψηφιακου φωτογραφου που θαναι εκτος των αλλων και πιστοποιημενος βιντεας αλλα και πιστοποιημενος σελιδοποιος(βιβλιοδετης) ψηφιακων φωτογραφικων αλμπουμ….
Στο αρθρο ειχα δωσει καποια στοιχεια για το γελοιο του πραγματος ελπιζοντας οτι καποιοι θα ειναι ποιο προσεκτικοι. Δυστυχως τιποτα δεν εγινε.......................